Projekt
MG Motor Danmark
Email marketing hjalp MG med et comeback i Danmark
Fordi marketing automation platformen har sikret, at danske forbrugere fortsat kender til MG og vil købe mærket. MG var historisk et britisk bilbrand, kendt og elsket for sine klassiske sportsvogne. I dag er MG ejet af kinesiske SAIC, der producerer elbiler. Emailen har hjulpet MG til at genfortælle brandhistorien og skabe fornyet tillid til bilmodellerne. I en sådan grad, at målgruppen gerne køber dem online.
- Jeg har etableret en marketing automation platform
- Den indhenter data fra websitet og et centralt datacenter
- Den sorterer data i kundesegmenter
- Den beregner interesser og købsmodenhed
- Og den sikrer en god brugeroplevelse frem for alt
- Jeg har ideudviklet og implementeret flere email marketing flows
- De tager hånd om brandfortællingen og styrker tilliden
- De motiverer til at prøvekøre bilerne
- De afmystificerer bilkøbet og gør det meget let tilgængeligt online
- Og jeg skriver og designer alle mails